ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות הינו תוספת חיונית לביטוח הבריאות הפרטי. הביטוח מעניק למבוטח סכום פיצוי חד פעמי בעת גילוי המחלה

ביטוח מחלות קשות הנרכש במסגרת ביטוח בריאות פרטי, מעניק למבוטח סכום כסף קבוע מראש עם גילויה של מחלה קשה, שאינו תלוי בגובה ההוצאות שייגרמו למבוטח כתוצאה מהמחלה.

המבוטח יכול לבחור את סכום הפיצוי שברצונו לקבל, ודמי הביטוח שעליו לשלם לחברת הביטוח ייקבעו בהתאם לסכום זה.

קופות החולים אינן רשאיות להציע פיצוי עם גילוי של מחלה קשה, ולכן אין חשש לכפל ביטוח ברכישת ביטוח מחלות קשות.

ביטוח מחלות קשות ניתן לרכוש החל מגיל 3 חודשים ועד גיל 60. הפוליסה תהיה תקפה עד לגיל 75.

בחלק מהחברות הביטוח כולל שירות סיוע והכוונה למשך תקופת המחלה באמצעות מרכז מקצועי, המאפשר להוזיל את עלויות הטיפול הרפואי על ידי שימוש בהסכמי המבטחת בישראל ובעולם.

למה צריך את זה?

מבוטחים רבים תוהים מדוע הם זקוקים גם לביטוח מחלות קשות אם יש להם כבר ביטוח בריאות פרטי. התשובה היא שמדובר במוצר שנה לחלוטין.

בעוד ביטוח בריאות פרטי נותן לכם כיסוי לטיפולים הרפואיים ולתרופות, ביטוח מחלות קשות נותן לכם סכום פיצוי חד פעמי בעת גילוי המחלה.

מטרת סכום הפיצוי למנוע ממשפחת החולה להידרדר לסחרור חובות, שכן עם כל הכבוד לכיסוי הטיפולים והתרופות באמצעות הביטוח הרפואי, עדיין יש מי שמלווה את החולה בטיפולים ובבדיקות. לרוב מדובר בבן הזוג שנצמד לחולה במהלך הטיפולים והבדיקות וכתוצאה מכך מאבד חלק ניכר מהכנסותיו.

לעתים המצב מאלץ את בני המשפחה לעזוב לחלוטין את מקום העבודה, מה שגורר אחריו נזק כלכלי מהותי. סכום הפיצוי החד פעמי נועד למלא את הבור הכלכלי שנוצר במקרים אלו.

סכום ביטוח מחלות קשות

מאחר ומטרת הביטוח למנוע הידרדרות משפחת המטופל לחובות, ונועדה להחליף את ההכנסה מעבודה, סכום הביטוח שונה ממבוטח למבוטח.

על מנת לדעת מה סכום הביטוח לו אנו זקוקים, עלינו לבחון קודם את סך ההוצאות החודשיות שלנו כמשפחה.

לאחר שנדע כמה עולה לנו חודש, יהיה לנו קל לחשב את סכום הביטוח לו אנו זקוקים. לרוב זה יהיה סכום השווה לכל הפחות שנים עשר חודשי מחיה.

דוגמה: משפחה שסך ההוצאות החודשיות שלה הינו עשרים אלף שקל, תרכוש לכל אחד מבני המשפחה ביטוח בסכום שאינו נמוך ממאתיים ארבעים אלף שקל.

במקרה פטירה חלילה, תעביר חברת הביטוח את סכום הפיצוי למוטבים הרשומים בפוליסה (ובמקרה שלא נקבעו מוטבים – ליורשים החוקיים).

המחלות המכוסות בביטוח

הפיצוי הניתן למבוטח הינו בגין אבחון אחת מתוך רשימה של עשרות מחלות קשות, כאשר רשימת המחלות משתנה בין חברות הביטוח. רשימת המחלות כוללת 40 עד 60 מחלות כאשר הנפוצות ביותר הן סרטן, שבץ מוחי, פרקינסון, טרשת נפוצה, ניתוח מעקפים, עיוורון, חירשות ועוד.

בחלק מחברות הביטוח ניתן לקבל במסגרת הפוליסה פיצוי נוסף למקרה ביטוח שני ו/או פיצוי נוסף במקרה של ביצוע הליכים רפואיים מסוימים בעת טיפול במחלת הסרטן.

אנחנו כאן בשבילך
מחכים לשמוע ממך! נשמח לבנות לך את הפתרון המתאים ביותר

נא השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אולי יעניין אותך גם: