ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה

לאורך שנות העבודה ישנה סבירות גבוהה שהעובד ייפגע חלילה ויאבד את כושר העבודה. פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה דואגת לשלם לכם משכורת בתקופות מורכבות אלו

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להגן עלינו ממקרה נכות חלילה, אשר פוגעת בכושר העבודה שלנו.

פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה ניתן לרכוש בשני דרכים:

  1. קרן פנסיה – קרנות הפנסיה החדשות כוללות, מעבר לרכיב החיסכון לגיל פרישה, גם רכיב ביטוחי אשר כולל כיסוי במקרה של אובדן כושר עבודה.
  2. ביטוח אובדן כושר עבודה – פוליסה ייעודית אשר כוללת כיסוי ספציפי לאובדן כושר עבודה. פוליסה כזו מתאימה למי שאינו חוסך בקרן פנסיה (לדוגמה: בקופת גמל וביטוח מנהלים)

הגדרת כיסוי אובדן כושר עבודה

עובדים המבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה ו/או בביטוח מנהלים סבורים לעתים רבות שציון תחום עיסוקם בפוליסת הביטוח מספיקה כדי לבטח אותם במקרה נכות חלילה, אז לא יוכלו לעבוד יותר בתחומם.

בפועל, כל עוד הם יכולים לעבוד בעבודה כלשהי הם לא יקבלו פנסיית נכות אלא אם הפוליסה שרכשו הינה פוליסה מסוג אבדן כושר עבודה מקצועי/עיסוקי.

בקרנות הפנסיה יצרו לשם כך "מטריה ביטוחית" במסגרתה ניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה מקצועי.

המטריה הביטוחית

קרן פנסיה משמשת אותנו כמבטחת למקרה וחלילה נאבד את כושר העבודה או במקרה פטירה. אנו מצפים ממנה במקרה כזה לשלם לנו או לתלויים בנו קצבה חודשית שתכלכל את הבית במקום המשכורת.

אבל לא תמיד זה קורה. ותקופת האכשרה היא אחת הסיבות לכך. מדובר בתקופה שבה קרן הפנסיה לא מחויבת להעביר לנו קצבה בגין מחלה ממנה סבלנו לפני כן.

ההיגיון מאחורי הדבר פשוט: מאחר וקרן הפנסיה מבוססת על מנגנון של ערבות הדדית בין החוסכים, כך שבמקרה של תביעת נכות או תביעת שארים מי שישלם את דמי הביטוח יהיו יתר החוסכים בקרן הפנסיה.

ההגנה על עמיתי הקרן הקיימים מתרחשת באמצעות הגבלת כל תביעה שמקורה אירוע או מחלה ממנה סבלתם לפני ההצטרפות לקרן.

להגנה הזאת קוראים תקופת אכשרה והתקופה הזאת אורכת 60 חודשים.

על מנת להימנע מאובדן הכיסוי הביטוחי בתקופת האכשרה, באפשרותנו להשתמש ב"מטריה ביטוחית" שתדרוש מאיתנו לשלם מדי חודש פרמיה נוספת לחברת ביטוח, אך תוודא שיש לנו כיסוי מלא למקרה תביעה.

מגבלת כיסוי אובדן כושר עבודה

המפקח על הביטוח מגביל את חברות הביטוח ולא מאפשר לבטח עובד בגין אובדן כושר עבודה בשיעור שעולה על 75%.

משמעות הדבר שאם יש לכם פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה בנוסף לקרן הפנסיה שלכם, מדובר בכפל ביטוחי שעולה לכם כל חודש כסף מיותר, וחבל.

בכל מקרה, במקרה נכות, המקסימום שתקבלו זה פנסיית נכות בשיעור 75% מהשכר המבוטח.

ביטוח אובדן כושר עבודה ב'הירשוביץ 360'

בבואנו לרכוש כיסוי ביטוחי משמעותי כמו זה שכל עתידנו הכלכלי תלוי בו, עלינו לבחור בטוב ביותר – ואת זה תמצאו ב'הירשוביץ 360'.

ל'הירשוביץ 360' שורה של אנשי מקצוע בתחומי הביטוח ומימוש זכויות, אשר זמינים בכל עת לטפל בתביעות ביטוח ולממש את זכויות המבוטחים.

מימוש הזכויות ב'הירשוביץ 360' כוללת מימוש זכויות לא רק בחברות הביטוח, אלא גם בביטוח הלאומי ובמס הכנסה. דבר שמהווה ערך מוסף משמעותי לטובת המבוטח והתלויים בו.

אנחנו כאן בשבילך
מחכים לשמוע ממך! נשמח לבנות לך את הפתרון המתאים ביותר

נא השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם: