לנסוע או להישאר? לא משנה, הדמיון גדול יותר ממה שחושבים

בין חופשה להשקעה, אנלוגיה מרתקת לאוגוסט הלוהט. בין אם אנחנו יוצאים לחופש ובין אם לא, כיצד נוכל לנצל את החופשה על‏ מנת להיות משקיעים טובים יותר, ועד כמה גדול הדמיון שבין חופשה להשקעה

אוגוסט. בצרפת החילונית זהו חודש מקודש, חודש הוואקנס. מילונים מתנתקים מהעבודה ונכנסים למוד של חופשה. בישראל, זהו חודש שאפילו החרדים נופשים בו ומציינים בו את "בין הזמנים", תקופת מנוחה בין זמן לימוד אחד למשנהו.

כלל לא משנה אם אתם אכן נוסעים או נשארים בבית בגלל המצב, המחירים וחברות התעופה שלא מאירות פנים. ברור שגם את החופשה אפשר לנצל על־מנת לחזור ממנה משקיעים יותר טובים. בואו נראה כיצד ניתן להקיש מהחופש לשוק ההון. כיצד אפשר ללמוד מהמנוחה איך מנהלים השקעה. שנתחיל?

גם הלוחמים הגיבורים שלנו בעזה ובכל מקום אחר, זקוקים למנוחה או "להתרעננות" כפי שקוראים לזה ביחידות השדה. על אף הדימוי האנליטי של שוק ההון, הוא נוטה לתנודתיות ומושפע משמועות ורגשות. ככזה, גם משקיעים מנוסים צריכים לקחת פסק זמן ממנו. פסק זמן שיאפשר להם להתנתק לרגע מהיום-יום, לנוח ולטעון מחדש את המצברים שמאפשרים את הדינאמיקה.

נרשמים לרשימת התפוצה ונשארים מעודכנים

הצטרפו לעשרות אלפים שנהנים מתוכן מקצועי ואיכותי עם ערך אמיתי בהתאמה אישית

השקעה מוצלחת מחייבת ניתוח ארוך טווח, עמידה מול תנודות זמניות וקיצוניות והתבוננות במציאות העתידה לבוא. אין זמן טוב יותר לכך מימי החופשה בהם ניתן להקדיש זמן להתבוננות ארוכת טווח על מטרות וכיוונים בחיים.

כמו השקעה, גם חופשה עלולה להיות סוג של הרפתקה. תמיד נצפה לחזור ממנה שמחים ומאושרים עם זיכרונות, מזכרות וסרטונים. בשונה מחיי השגרה, חופשה עשויה להיות לעיתים קרובות מסע אל הלא נודע.

מי שמצליחים בהשקעות הם מי שיודעים ללמוד מטעויות, הם מי שיודעים להתאים את אסטרטגיית ההשקעה שלהם לשינויים ולתמורות בחיים. כך גם בחופשה, כדי שהיא תהיה מוצלחת עלינו ללמוד מניסיון עבר, מניסיונם של אחרים ולתקן, לעיתים תוך כדי אלתור, תנועה והתאמת החופשה לתנאים המשתנים.

אה, ולא פחות חשוב. בדיוק כמו שהשקעה מוצלחת בשוק ההון מחייבת הקשבה ליועצים ומומחים שצברו ידע, ניסיון ולמדו את תחום עיסוקם, כך גם חופשה מוצלחת נסמכת על חוויותיהם של חברים ובני משפחה, טיילים אחרים, יועצי נסיעות ומדריכי טיולים.

וכפי שכבר כתבתי לעיל, חופשה מאפשרת להתחדש, לחשוב מחוץ לקופסא ולהיפתח לאפשרויות חדשות ומעבר לכל האנלוגיות שהבאתי לעיל, חופשת הקיץ היא הזדמנות להפנים את הלקחים הטובים שניתן לקחת משוק ההון, גישה מאוזנת, ניהול סיכונים, חשיבה ארוכת טווח, התחדשות, נכונות לאלתור ותגובה מהירה לשינויים. אין ספק ששילוב של מנוחה ולמידה יכול להועיל לכל אדם בחייו האישיים והמקצועיים.

ובמעבר חד מאסקפיזם לאקטואליה. אנחנו נמצאים בתקופה דרמטית של שינויים ותמורות, של חששות והזדמנויות. העולם כולו רועש וגועש. איש אינו יודע מה יילד יום.

ועדיין, שומה עלינו להמשיך את החיים, לתכנן תוכניות, להשקיע השקעות ולהתאים אותן למציאות המשתנה. משקיעים פועלים גם בתקופות מלחמה. השקעה בתקופת מלחמה מחייבת חשיבה ותכנון מוקפדים יותר אך היא שומרת על שפיות ושגרה גם בתוך הכאוס והחרדה.

בתקווה לימים שקטים יותר, חופשה נעימה. חופשה ממנה נחזור אנשים ומשקיעים טובים יותר. תיהנו.

הגעת עד לכאן? כנראה שהשקעות זה בול בשבילך!
השאירו פרטים ומומחה השקעות של 'הירשוביץ 360' יחזור אליכם
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד