המידע שנדרש כל בעל עסק לפרט לפני רכישת ביטוח עסק

חשוב לעדכן פרטים בפוליסה העסקית: זיקת ביטוח, אתרים, פעילות, רכוש מבוטח, סכומי ביטוח, הסכמים וגבולות אחריות. עדכון מונע חוסר כיסוי ומבטיח הגנה מיטבית

כאשר בודקים את העדר הכיסוי האפשרי לפי הפוליסה העסקית חשוב לבדוק תחילה את הפרטים שאינם מבוטחים למרות שלא פורטו בחריגי הפוליסה – מדובר באותם דברים שיש צורך לפרט אותם באופן מיוחד על מנת שיהיו מבוטחים:

  1. זיקת הביטוח – הפוליסה אינה מכסה זיקת ביטוח שלא פורטה ברשימה – כלומר, אם המבוטח התחייב לכלול בשם המבוטח בפוליסה גורמים נוספים (כמו משכירים, שוכרים, שותפים, בעלי שיעבוד וכו') עליו לפרט את השמות בהצעת הביטוח המקורית או להוסיף את השמות החדשים להוראת החידוש. וכך יש לעשות גם לגבי כלילת מוטבים בפוליסה זולת המבוטח.
  2. כלילת אתרים – מבוטחים רבים מוסיפים סניפים חדשים וגם או אתרים נוספים לפעילותם העסקית, אתרים אלה חשוב לציין בהצעת הביטוח או בהוראת החידוש. יש לשים לב לעובדה שהוספת כתובת או שינוי כתובת יחייב לפעמים הגדלת גבול האחריות לביטוח אובדן שכר דירה וגם או הגדלת תקופת הכינון שנדרשת לפי הפוליסה ולפעמים אפילו הגדלת תקופת השיפוי לפי הפוליסה לביטוח אובדן רווחים – כאשר הכתובת החדשה היא במבנה גדול ונרחב יותר מהמבנה הקודם שהקמתו לאחר נזק תצריך זמן רב יותר לעומת המבנה הקודם. הפוליסה לא תכסה נזק שנגרם בשל פעילות באתרים שלא צוינו ברשימה.
  3. תיאור הפעילות – חשוב לדייק בתיאור הפעילות בגינה מבוקש הביטוח. למשל אם ביטחנו חנות בגדים והמבוטח התחיל גם לארגן תצוגות אופנה, הרי שהסיכון הכרוך בתצוגות האופנה (רכוש וחבות) יהיה מבוטח רק אם פורט בפוליסה.
  4. הגדרת הרכוש המבוטח – חשוב להקפיד על הגדרת כל הרכוש לגביו מבוקש הביטוח תוך הקפדה על פריטי רכוש מיוחדים כמו: דברי אומנות, אריזות, משטחים, מכילים, קונטיינרים, ציוד מיוחד, מדרכות, כבישים וחניונים השייכים לעסק, מזרקות, צמחיה ורהוט גינה, פסלי חוצות וכיו"ב וכן מבנים נוספים הקיימים בחצרי המבוטח כמו מחסנים, חניונים וכו'.
  5. עדכון סכומי הביטוח – אפילו אם אין אפשרות לעדכן את סכומי הביטוח לפני החידוש משום אילוצי הזמן, הרי שראוי לעשות כן לאחר תחילת הביטוח החדש. מבוטחים רבים משקיעים בעדכון מערכות המחשוב שלהם מדי שנה, חלק מהמבוטחים משפצים ומעצבים מחדש את העסק, מוסיפים או משדרגים ציוד, מגדילים את הייצור (דבר המשפיע על ביטוח אובדן הרווחים של העסק ועל הפרמיה לביטוח אחריות המוצר והאחריות המקצועית) – כל הגורמים האלה משפיעים כידוע על ביטוח חסר או אפילו על העדר ביטוח לגבי רכוש מיוחד שלא פורט ברשימה כאמור בסעיף 4 לעיל.
  6. הסכמים וחוזים – הקשורים לנטילת או הטלת אחריות והתחייבויות לביטוח.
  7. עדכון גבולות האחריות – עלות התביעה הממוצעת עולה מדי שנה ולכן חשוב להגדיל בחידוש או לאחריו את גבולות האחריות על מנת לתת למבוטח את הכיסוי הטוב ביותר בהתאם לאפשרויותיו ולצרכיו. חברת הביטוח לא תשלם, כידוע, תביעות מעל לגבול אחריותה.
הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
שיתוף |
*המאמרים באתר 'הירשוביץ 360' לא מפרטים את כל התנאים, הסייגים וההוראות החלים על המוצרים והשירותים נשואי המאמרים והם מוצגים באופן כללי בלבד, ובהתאם למידע שהתקבל מהגופים המוסדיים נכון למועד פרסום המאמר. אין להסתמך על המידע באתר בעת קבלת החלטה או ביצוע פעולה, מבלי לאמת את נכונות המידע מול נציג מורשה מטעם 'הירשוביץ 360'.