כלל הברזל מעולם ההשקעות רלוונטי לכל עסק קטן ובינוני

למרות שהכלל הזה ידוע, בהיר ואף מיושם על ידי כל משקיע מתחיל, כשזה מגיע לעסק שלנו, רבים שוכחים מהכלל הזה. דניאל שבקס בטור נוקב לבעלי העסקים

את הפתגם "אל תכניס את כל הביצים בסל אחד" מכיר כל חוסך מתחיל. פיזור סיכונים אומרים לנו כל הזמן. לגוון במניות, אג"ח, השקעות אלטרניביות בנכסים לא סחירים וכהנה וכהנה. 

אפילו בתוך רכיב המניות בתיק ההשקעות והחיסכון שלנו, ממליצים לנו כל הזמן לגוון ולא להשקיע בסקטור אחד או בכלכלה אחת. "אם תהיה קריסה במקום אחד, שהמקום השני יאזן את התיק ויגדר אותך מהפסד", אומרים לנו המומחים הפיננסיים, ובצדק. ואנחנו? מיישמים כמובן.

אלא מה שברור לכל אחד מאיתנו בעולמות החיסכון וההשקעה נשכח מאיתנו כשמדובר בעסק שלנו. עסק יכול להניב הכנסות (תשואות) גבוהות ומכובדות, אך באותה מידה הוא חשוף גם לסיכונים מהותיים ולתנודתיות גבוהה בהכנסות בשל אירועי קיצון כמו מחלות, משברים כלכליים, מלחמות ועוד.

מחקרים רבים מוכיחים כי מרבית העסקים הקורסים סוגרים את שעריהם בשל בעיות תזרים. בעיות שלא היו נוצרות אילו בעל העסק היה מגוון את מקורות ההכנסה שלו באמצעות פיזור סיכונים. 

ואיך בדיוק מפזרים סיכונים בעסק קטן ובינוני? פשוט מאוד מגוונים את מקורות ההכנסה של העסק באמצעות יצירת מקורות הכנסה מתחומים ואפיקים שונים שאין מתאם ביניהם. בדיוק כמו בתיק ההשקעות, אם התזרים ממקור הכנסה אחד יירד, התזרים ממקור ההכנסה השני יגן עלינו מקריסה.

למשל, בעל חנות פיזית יכול לפתוח חנות מקוונת, או עסק שמספק שירותים יכול להוסיף מוצרים משלימים למכירה. בעל מסעדה יכול להוסיף שירותי קייטרינג או להשכיר את המקום לאירועים בשעות שאינן שעות השיא.

ומה אם אין דרך לגוון את מקורות ההכנסה? בדיוק לשם כך קיימת האפשרות של יצירת הכנסה פסיבית שמקורה בקופת חיסכון אשר מושקעת באפיקים המניבים תשואה בהתאם לפרופיל הסיכון של בעל העסק. תיק החיסכון וההשקעה מייצר כל חודש הכנסה נוספת לעסק – וזאת בנוסף לעובדה שלעסק יש רזרבות מספקות להגנה על יציבותו בעתות חירום.

תאגידי הענק יודעים זאת והן מנהלות תיקי השקעות בסכומי עתק, אך דווקא בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, שחשופים להרבה יותר סיכונים ותנודתיות, לא עושים זאת. לא חבל???

הגעת עד לכאן? כנראה שזה בול בשבילך!
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר
שיתוף |
*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

ישר לאימייל

רק מה שמעניין אותך

בלי דואר זבל
לא נעביר את הכתובת שלך לאף אחד